Szczegóły licytacji
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Nowym Targu
Krzysztof Morawa
Kancelaria Komornicza nr I Nowym Targu
Adres: 34-400 Nowy Targ, Rynek 5 I p/-
tel. 18-541-61-06, kom. 693-379-704
www.komorniknowytarg.pl
Sygn. akt GKm 14/21
OBWIESZCZENIE
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Nowym Targu Krzysztof Morawa Kancelaria Komornicza nr I w Nowym Targu na podstawie art. 10136 kpc podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 19 lutego 2026 r. o godz. 10:00 w Kancelarii Komorniczej w Nowym Targu przy ul. Rynek 5 I p odbędzie się ponownieDRUGA LICYTACJA
której przedmiotem jest nieruchomość położona w Jabłonce przy ul. Jurowa bn w gminie Jabłonka w powiecie nowotarskim w województwie małopolskim, składająca się z dz. ewid. nr 4309/3, obszaru 0,2200 ha, zabudowana budynkiem gospodarczo-garażowym w trakcie realizacji, posiadająca założoną księgę wieczystą w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Nowym Targu o numerze NS1T/00140610/6, stanowiąca własność dłużnika: Węgrzyn Marcin. Przedmiot licytacji oszacowany jest na kwotę 1.236.275,00 zł.Cena wywoławcza w powyższej licytacji
wynosi 618.137,50 zł, tj. jedna druga wartości oszacowania.
Przystępujący do przetargu obowiązany jest złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania w kwocie 123.627,50 zł, najpóźniej w dniu poprzedzającym przetarg. Rękojmi nie składa się, jeżeli suma oszacowania jest niższa niż pięć tysięcy złotych. Wpłaty rękojmi można dokonać w kancelarii Komornika w gotówce lub na rachunek bankowy Komornika Sądowego nr 15124051361111000052218037 Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna II Oddział w Nowym Targu, podając cel wpłaty i sygnaturę akt sprawy. W przypadku wpłaty rękojmi na rachunek, termin uiszczenia rękojmi przyjmowany jest na dzień dokonania wpisu na rachunku Komornika Sądowego.
Zgodnie z § 23 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360) komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, w przypadku sprzedaży towarów, wystawiają w imieniu dłużnika i na jego rachunek faktury potwierdzające dokonanie sprzedaży tych towarów. Fakturę wystawia się, jeżeli na dłużniku spoczywa obowiązek podatkowy związany ze sprzedażą towarów.
Pełnomocnictwo do udziału w przetargu powinno być stwierdzone dokumentem z podpisem urzędowo poświadczonym, chyba że chodzi o pełnomocnictwo udzielone adwokatowi lub radcy prawnemu.
Nabywca jest obowiązany zapłacić cenę nabycia natychmiast po udzieleniu mu przybicia. Gdy jednak cena nabycia przewyższa pięćset złotych, obowiązek nabywcy ogranicza się do złożenia natychmiast jednej piątej ceny, nie mniej jednak niż pięćset złotych, przy czym resztę ceny, na którą zalicza się złożoną rękojmię, uiszcza się w dniu następnym w godzinach urzędowania kancelarii komorniczej lub na rachunek bankowy komornika do godziny osiemnastej dnia następnego. Jeżeli ten dzień przypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, cenę uiszcza się w następnym dniu po dniu albo dniach wolnych od pracy (art. 871 kpc).
Nieruchomość można oglądać w dniu 12 lutego 2026 r. od godz. 10:00 do godz. 12:00 (dłużnik jak i osoba, w której władaniu jest nieruchomość, ma obowiązek okazania przedmiotu licytacji), zaś protokół opisu i oszacowania tej nieruchomości będzie do wglądu w Kancelarii Komorniczej.
Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, iż wniosły powództwo o zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.
Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.
UWAGA: Licytacja może się nie odbyć bez podania przyczyny.
Dodatkowy opis przedmiotu licytacji
Przeznaczenie nieruchomości
Na dzień sporządzenia operatu, tj. 2023-03-27, przedmiotowa
nieruchomość objęta jest miejscowym planem zagospodarowania
przestrzennego. Zgodnie z Uchwałą Nr XXXVI/262/2021 Rady Gminy Jabłonka z
dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla obszaru Gminy Jabłonka w jej granicach
administracyjnych, działka ewidencyjna nr 4309/3 położona jest w
terenach oznaczonych symbolami: 2.MNU1.140 – tereny zabudowy jednorodzinnej i usługowej (przeważająca część działki); 2.KDW.130
– tereny komunikacji drogowej, drogi wewnętrzne, a także drogi gminne
zaliczone obecnie do kategorii dróg publicznych, ale posiadające
ograniczenia dla spełnienia wymaganych parametrów (niewielka, północna
część działki).
Lokalizacja nieruchomości
Nieruchomość położona jest przy ul. Jurowa, w odległości ok. 1,5 km od
centrum miejscowości, gdzie znajduje się m.in. Urząd Gminy, Orawskie
Centrum Kultury, szkoła oraz obiekty usługowo-handlowe. Bezpośrednie
otoczenie działki od strony zachodniej stanowi zabudowa mieszkaniowa
jednorodzinna, od strony północnej i południowej droga gruntowa oraz od
strony wschodniej tereny niezabudowane. Orientacyjne współrzędne
geograficzne: 49°28'24.7"N 19°42'21.4"E. Odnośnik do strony w serwisie
"geoportal.gov.pl":
https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html?locale=pl&gui=new&sessionID=7259931
Dojazd do nieruchomości
Dojazd do nieruchomości drogą o nawierzchni asfaltowej – ul. Jurowa,
urządzoną po działce ewid. nr 4332, która zgodnie z danymi ewidencji
gruntów i budynków stanowi własność Gminy Jabłonka, gospodarowanie: Wójt
Gminy Jabłonka.
Działka gruntu
Nieruchomość składa się z działki ewidencyjnej nr 4309/3 o powierzchni
0,2200 ha. Działka posiada regularny kształt, teren wyprofilowany.
Działka zabudowana jest budynkiem usługowym, opisanym w dalszej części
opracowania. Pozostała część działki niezagospodarowana – częściowo
porośnięta roślinnością trawiastą, częściowo droga gruntowa.
Nieruchomość uzbrojona jest w sieci: elektroenergetyczną, wodną gminną i
kanalizacyjną gminną.
Budynek usługowy
Charakterystyka i układ funkcjonalny budynku
Częścią składową nieruchomości jest wolnostojący budynek usługowy,
zaprojektowany w układzie półpięter. Zgodnie z oświadczeniem właściciela
nieruchomości budynek nieoddany do użytkowania. Brak przedstawionej
dokumentacji technicznej budynku. Zgodnie z internetową wyszukiwarką
Rejestru Wniosków, Decyzji i Zgłoszeń w sprawach budowlanych – na
przedmiotowej działce brak jest wydanych decyzji oraz zgłoszeń. Na
podstawie operatu sporządzonego do celów egzekucji z przedmiotowej
nieruchomości w dniu 2017-05-02 wynika, iż zgodnie z wydanym pozwoleniem
na budowę i dokumentacją projektową budynek gospodarczo–garażowy to
obiekt o parametrach: pow. zabudowy: 405,00 m2, pow. użytkowa: 755,50 m2, kubatura: 2505,60 m3.
Zestawienie powierzchni pomieszczeń budynku
Powierzchnie zestawiono wg schematu: Pomieszczenie: powierzchnia ogólna, wysokość, powierzchnia użytkowa.
Piwnice: korytarz 40,71 m2, 2,15 m, 20,36 m2; garaż 247,10 m2, 2,89 m, 247,10 m2;garaż 47,95 m2, 2,14 m, 23,98 m2; garaż 9,30 m2, 2,14 m, 4,65 m2.
Półpiętro (piwnice-parter): pomieszczenie usługowe 83,78 m2, 2,48 m, 83,78 m2; wc 2,42 m2, 2,48 m, 2,42 m2; pomieszczenie gospodarcze 11,17 m2, 2,51 m, 11,17 m2.
Parter: biuro 30,00 m2, 2,92 m, 30,00 m2; sklep 217,39 m2, 2,95 m, 217,39 m2.
Półpiętro (parter-poddasze): sklep 127,50 m2, 2,58 m, 127,50 m2. Łączna powierzchnia 817,32 m2, nd., 768,35 m2.
Uwaga:
Powierzchnia pomieszczeń przyjęta na podstawie pomiaru własnego,
wykonanego podczas oględzin nieruchomości przez biegłego.
Podstawowe dane konstrukcyjno-materiałowe budynku
Fundamenty betonowe. Ściany Budynku murowane z pustaka pianowego,
budynek częściowo ocieplony (od strony północnej i zachodniej). Stropy
żelbetowe. Dach z suchego betonu. Schody betonowe. Stolarka okienna z
pcv. Stolarka drzwiowa z pcv. Posadzki: płytki, wylewka betonowa, kostka
betonowa. Tynki wewnętrzne i okładziny: cementowo-wapienne, malowanie
emulsyjne, płytki ceramiczne. Instalacje wewnętrzne: elektryczna i
wodno-kanalizacyjna. Ogrzewania i ciepłej wody brak. Uwaga: elementy
konstrukcji przyjęto na podstawie oświadczenia osób obecnych podczas
oględzin nieruchomości.
Stan techniczny i standard wykończenia budynku
Budynek wzniesiony w 2015 r. Stan techniczny budynku określono jako
przeciętny. Standard wykończenia budynku określono jako niski. Estetyka
budynku jest niezadawalająca. W budynku widoczne zagrzybienie ścian,
miejscami odpadający tynk. Obiekt przeznaczony do remontu.
KOMORNIK SĄDOWY
Krzysztof Morawa


